PUE ZUS to pierwsze powstałe w Polsce w pełni funkcjonalne eBiuro, za uruchomienie którego Zakład Ubezpieczeń Społecznych otrzymał nagrodę WEKTORY w 2012 roku. Do roku 2015 na platformę zarejestrowało się już ponad milion przedsiębiorców i osób fizycznych. Za pomocą PUE można korzystać z wielu usług ZUS bez konieczności wizyty, w którymś z oddziałów i prowadzić korespondencję drogą elektroniczną.
Użytkownikiem portalu, może być każdy klient ZUS-u, pod warunkiem że ukończył 18 lat, dokonał rejestracji na portalu i potwierdził swoją tożsamość.
Aby rozpocząć korzystanie z systemu należy założyć konto na portalu pue.zus.pl. Po otrzymaniu loginu, należy ustawić hasło. Kolejnym krokiem jest potwierdzenie tożsamości rejestrującego się petenta, jeżeli posiada on zaufany profil na portalu ePUAP lub kwalifikowany certyfikat może to zrobić drogą elektroniczną. W innym przypadku należy zgłosić się do wybranej jednostki ZUS, aby potwierdzić swoją tożsamość osobiście. Posiadanie zaufanego profilu na ePUAP rozszerza znacznie możliwości korzystania z PUE, ponieważ na platformie ePUAP można uwierzytelnić swój elektroniczny podpis.
Dzięki platformie PUE ZUS, możemy nie wychodząc z domu:
Przedsiębiorca zatrudniający do 100 pracowników może dodatkowo bezpłatnie skorzystać z programu ePłatnik, za pomocą którego można zgłosić do ubezpieczenia nowego pracownika, a także wypełnić i wysłać dokumenty rozliczeniowe bezpośrednio do bazy ZUS.
Warto wiedzieć, że aby wysyłać za pomocą PUE wszelkie dokumenty i wnioski, należy mieć na platformie ePUAP tzw. zaufany profil lub elektroniczny podpis.
powrót